JURE - SEO oraz SEM

reklama

Design internetowy

Szata graficzna

W przypadku zasad konstruowania witryn internetowych zazwyczaj zwraca się uwagę na te elementy, bez których strona nie miałaby racji bytu, zapominając jednocześnie o tych, które absolutnie nie powinny pojawić się w jej przestrzeni. Niezbędne jest bowiem takie zarządzanie treścią, żeby do klientów docierały wszystkie informacje, bez jednoczesnego zaśmiecania strony. Choć wydaje się to banalne, wcale nie jest tak oczywiste, jak mogłoby się wydawać. Umiejętność zachowania proporcji jest niezwykle istotna, dlatego też warto zadbać o to, aby strona była zarówno funkcjonalna, jak i atrakcyjna wizualnie.

Podstawowym błędem jest zrezygnowanie z przyzwyczajeń użytkowników. Internauci przeszukujący globalne bazy danych robią to zwykle w określony sposób, zwracając przy tym uwagę na wybrane elementy. Można się więc domyślać, ze wchodząc na stronę e-sklepu będą wodzić wzrokiem za listą produktów, galerią zdjęć, kontaktem, warunkami zakupów, a także koszykiem, analogicznie będą też postępować w stosunku do stron firmowych, portali tematycznych czy blogów internetowych. Lekceważenie internautów nie tylko wywołuje chaos na stronie, ale i sprawia, że stanie się ona dla nich niewidoczna. Konstruując witrynę powinno się więc zrezygnować z własnych preferencji, koncentrując przede wszystkim na swoich odbiorcach. Nie bez znaczenia jest także – często spotykane – zasypywanie głównej strony nadmiarem informacji.

Zbyt wiele bodźców w postaci nagłówków, zdjęć, animacji czy reklam może nie tylko utrudnić wyszukiwanie informacji, ale także zniechęcić użytkownika do zagłębiania się w podstrony serwisu. Walka o uwagę odbiorcy jest niezwykle ważna, jeżeli więc pojawiają się problemy z funkcjonowaniem strony, dobrze oddać ją do profesjonalnej analizy. Optymalizacja witryny w takiej sytuacji może wydawać się niezbędna, kiedy chce się osiągnąć sukces.

kantory walutowe

Design internetowy

Menu